2070301207 |
Una altra avaluació és possible |
2017-2018 |
Seminari. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
26/10/2017 - 8/3/2018 (20 hores) de 17:00h a 19:30h |
|
CRP Ciutat de Sta. Coloma Gramenet |
|
Rambla Sant Sebastià, 98-100 1r pis (Santa Coloma de Gramenet)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Santa Coloma de Gramenet
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L’avaluació al centre.
Ús formatiu de l’avaluació a les aules.
Dotar els docents de nocions bàsiques per aplicar dinàmiques i instruments d’avaluació formativa a les aules.
|
| |
Objectius |
- Planificar una avaluació plantejada com aprenentatge, posar-la en pràctica i prendre decisions sobre possibles aspectes a millorar.
- Generar i aplicar propostes sobre com orientar el treball a l’aula (en el marc de diferents modes organitzatius: projectes, ambients, tallers o racons, unitats didàctiques disciplinàries...) per tal que
l’alumnat pugui arribar a ser capaç d’autoavaluar-se i regular les seves dificultats, tenint en compte la seva diversitat.
- Dissenyar instruments per avaluar (mestres i alumnat) des d’un punt de vista competencial tant els coneixements de les disciplines que considerem bàsics en la formació dels aprenents com
aquells altres que també són molts importants (com l’autonomia, la gestió de les emocions...).
- Aplicar les regulacions del Departament d’Ensenyament sobre avaluació de forma coherent amb
una visió de l’avaluació formadora.
- Generar i aplicar propostes per compartir amb les famílies el procés d’avaluació i els resultats.
|
| |
Continguts |
- Diferències entre una avaluació qualificadora (o sumativa), una avaluació formativa i una
avaluació formadora.
-Relacions entre els processos d’ensenyament, d’aprenentatge i d’avaluació.
- La Base d’Orientació coma eina per promoure l’autonomia de l’alumnat a l’avaluar-se.
- Diferències entre criteris d’avaluació de realització i criteris d’avaluació de resultats i la seva concreció en rúbriques.
- Diferències entre instruments d’avaluació per recollir dades, per analitzar-les i per prendre
decisions de millora.
- La coavaluació i l’autoavaluació vistes com estratègies d’aprenentatge.
- L’avaluació en el marc de grups-classe amb moltes diversitats.
- Característiques de les “bones” preguntes d’avaluació per comprovar aprenentatges.
- Avaluacions externes.
|
| |
Observacions |
Calendari: consultar al CRP
|
| |
Formador/a |
Marc Beltran
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència del contingut de la formació al seu centre
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçat a equips de centre, de 3 a 5 persones
|
| |
E-mail |
crp-santacolomag@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
26/10/2017 |
1715 |
1915 |
Sessió 2 |
dijous |
09/11/2017 |
1715 |
1915 |
Sessió 3 |
dijous |
23/11/2017 |
1715 |
1915 |
Sessió 4 |
dijous |
11/01/2018 |
1715 |
1915 |
Sessió 5 |
dijous |
25/01/2018 |
1715 |
1915 |
Sessió 6 |
dijous |
08/02/2018 |
1715 |
1915 |
Sessió 7 |
dijous |
08/03/2018 |
1715 |
1915 |
|
| |